8. Dag 4 - Banburry - Gaydon en Londen

25 augustus 2014 - Banbury, Verenigd Koninkrijk

Vandaag is het een druilerige en regenachtige dag. Dus na heerlijk relaxt te hebben ontbeten besloten om naar Gaydon te gaan. Hier is een Heritage Car Museum van Engelse auto's uit het verleden en heden. Hier hebben we een goede anderhalf uur rondgelopen. Mooie wagens gezien. Daarna bij buitenkomst gemerkt dat het nog steeds regende. Toen besloten om naar Londen te gaan naar de Tesla Store in het winkelcentrum Westfield.

Naar blijkt zit dit aan de rand van de stad en door het slechte weer stond er gewoon een file van 15 minuten voor de slagbomen. Maar met geduld kom je ver. Toen we eindelijk binnen waren werd je met borden getoond waar er plek was en met een lampje boven een parkeervak zag je snel genoeg waar je parkeren kon. Ook zeker 10 oplaadvakken gezien alleen al op -3 van de parkeergarage. Alleen was dit met een UK stekker en dan gaat het niet zo snel. We hadden genoeg om terug te komen, dus gewoon normaal geparkeerd. Bij Tesla was het, zoals enkele van ons al gewend zijn, het onwijs druk. In de store nog even met een Product Specialist gesproken en zij vond het erg tof dat wij deze rondreis aan het maken waren. Bij vertrek vanuit de parkeergarage van het winkelkcentrum besloten te gaan kijken bij een supercharger, maar die staan in Engeland vooral in parkeergarages en daar had ik even niet zoveel zin in.

Dus op naar het hotel, en wat een takke weer zeg. Soms stond er wel 20 cm water op de weg, gelukkig via de rechterkant erlangs kunnen komen. Vanavond nog even lekker een hapje eten in Banburry en dan slapen. De auto hangt met nog zo'n 34 miles over aan de lader, en zal met een uurtje of 9 standaard geladen zijn. Op naar morgen.

Morgen gaan we eerst naar Birmingham, dat is slechts 60 miles verderop, maar hier gaan we laden bij een conferentiecentrum incl. interview voor de website en foto's. Na hier helemaal vol te laden (als het goed is op 3x 32A, dus 100 km/uur,) door naar de westkust midden in het natuurgebied Snowdonia. Om hier twee dagen te blijven. Hotel heeft een oplaadpunt, dus we gaan het meemaken.