6 april - op naar huis

6 april 2015 - Dordrecht, Nederland

Vandaag zijn we rond 9.30 uur vertrokken uit ons hotel in Malmö. De auto helemaal volgeladen en op naar de de oversteek naar Kopenhagen. Aan de overkant gekomen toch even gestopt bij Koge (hier is de grootste supercharger van Tesla in Europa). Hier vandaan doorgegaan naar Middelfart. Na een goede 45 minuten laden zijn we helemaal vol en gaan we het proberen om in een keer naar Hamburg te rijden. Het is een aardig stukje maar als we geen tegenvallers hebben moet het lukken.

Na 2,5 uur rijden en met nog iets meer als 50 km rest acculading aangekomen bij het hotel Lindler. Hier even wat gedronken om na wederom 45 minuten door te rijden naar Lauenau. Van hier is het slechts 160 km naar Emsburen, dus we hoeven niet helemaal vol. Even een broodje gekocht en toen konden we al weer door naar Emsburen. Het is ondertussen 19.15 uur als we vertrekken. Om rond 20.30 uur aan te komen in Emsburen. Het tuincentrum hier is al gesloten, maar de Mac Donalds heeft een McCafe met heerlijke koffie. Een kopje koffie gedronken en even uitgerust om rond 21.30 uur te vertrekken naar Dordrecht. Na 2 uur rijden zijn we om 23.10 uur thuis. De accu heeft nog 25 km restlading over, maar het maakt niet uit we zijn er weer. De Tesla aan de laadpaal en wij gaan na een drankje ook lekker slapen. Al met al ruim 2700 km gereden de afgelopen 5 dagen, maar ze zijn voorbij gerold.

Tot de volgende Europese trip. Op naar Guus Meeuwis in Londen.