9. Dag 5 - Birmingham en Porthmadog

26 augustus 2014 - Porthmadog, Verenigd Koninkrijk

Zo na een lekkere nacht slapen vanmorgen op tijd op gestaan. Rond 9.30 uur vertrokken voor een ritje van zo'n 60 miles (100 km) naar Birmingham waar we een afspraakje hebben om tussentijds op te laden bij Priory Room Conference Centre. Na wat wegwerkzaamheden hier rond half elf aangekomen. We hebben nog 130 miles in de accu zitten en we hebben nog 112 miles nodig, je zou denken genoeg, maar daar geloof ik niet meer in. Je weet nooit wat je tegen komt, en we moeten nog een stuk over de snelweg (M40 en M6).

Bij aankomst was netjes het vak afgezet waar we moesten staan om te laden. Zodra wij verschenen was er gelijk iemand om de pion weg te halen, zodat ik de auto kon neerzetten en aansluiten. Helaas was het wederom een punt van 32A 1 fase, maar nog altijd genoeg om zo'n 23 miles per uur bij te laden. Na een gezellig gesprek en een goede mok koffie zijn we nog even heerlijk naar Bull Street gegaan, dit is een van de vele winkelgebieden in Birmingham. Hier even rond gelopen en wat winkels bekeken en voor je het weet is het gewoon weer half 2. Dus wij terug naar de auto, deze stond ondertussen op 207 miles actieradius.

Na iedereen bedankt te hebben, zijn we sneller de stad uit als dat we hem in waren. We zijn begonnen aan onze langste tocht tot nu toe die we in een keer gaan rijden. De navigatie geeft aan dat we ruim 2,5 uur moeten rijden over 112 miles (180 km), het eerste deel gaat over motorways (M40, M45, M6 en M5), maar op een gegeven moment komen we bij de afslag Mid Wales en worden de wegen smaller en kan je niet meer inhalen.

Het mooiste is dat de omgeving alleen maar mooier en mooier wordt. Ondanks het feit dat wij al vaker in Engeland zijn geweest, blijf ik verbaast over de schitterende natuur die ze er hebben. Met nog zo'n 80 miles actieradius over komen we aan in Porthmadog. Dit is een havenplaats, spoorstation (stoomtrein) en ligt met één kant gewoon in Snowdonia, dus met heuvels op de achtergrond. Aangekomen bij het hotel is de parkeerplaats bij het oplaadpunt (en ik had dit hotel juist hiervoor geboekt) bezet. Eerst maar eens melden bij de receptie en zij hadden bij onze reservering staan dat wij moeten laden, dus na wat passen en meten kon de auto toch gewoon op de parkeerplaats staan en aan de lader. Ook deze lader is 32A 1-fase, dus heeft een goede 8 uur nodig voor de accu vol is. Dit is niet echt nodig, want morgen (woensdag) gaan we met de stoomtrein van de zuidkant naar de noordkant van dit deel van Wales en weer terug, dus de auto blijft een dagje staan.

Donderdag zullen we weer verder gaan en gaan we de oversteek maken van Wales (Engeland) naar Ierland (Dublin). De afstand van hier naar Dublin is zo'n 90 km en dus kunnen we hier makkelijk komen. Vanaf donderdag zouden we voorlopig vooral 32A 3 fase palen moeten treffen en kunnen we dus 100 km per uur laden. Hierdoor wordt het eenvoudiger om tussendoor even een uurtje te laden als het uit komt. Maar hierover later meer.

1. Richard van Middelkoop:
    27 augustus 2014
    leuk dit vakantieverslag gisteren aan pa en ma laten lezen die vonden het ook leuk. de om geving ziet er leuk uit op de foto's,.

ge groet R .C.K