20. Dag 16 - Glengoyne en Glasgow

6 september 2014 - Glasgow, Verenigd Koninkrijk

Vandaag gaan we, in tegenstelling tot wat de reisbeschrijving adviseert, lekker naar Glasgow. Maar voordat we dit doen gaan we eerst naar de distilleerderij Glengoyne waar ze op de langzaamste manier whiskey stoken van Schotland. Hier hebben we wederom een rondleiding gedaan met aan het eind een proeverijtje. Blijft wel altijd heftig om 11 uur 's morgens al aan de whiskey. Na het kopen van een paar kleine flesjes en andere hebbedingetjes gaan we door naar Glasgow.

De auto hebben we geparkeerd net buiten de stad met een oplaadpaal. Voor het eerst CYC (Charge Your Card) gebruikt en hij doet het. Bij de parkeerplaats is ook gelijk de halte van de metro die ons naar de stad gaat brengen. Een dagkaart kost 4 pond per persoon en dan kan je de hele dag heen en weer reizen.

Als we boven de grond komen is het erg druk, het ook heerlijk weer met een zonnetje erbij. Er zijn veel optredens op straat met straatmuziekanten, wat het gelijk ook erg gezellig maakt. De stad is erg in ontwikkeling en er wordt veel gebouwd, maar naar mijn mening wel met behoud van de oude gebouwen en het goede hergebruik ervan.

Om 17 uur zijn we weer terug gegaan naar de auto, hiervoor natuurlijk weer de metro gebruikt. Aangekomen bij de auto, was de auto helemaal vol geladen (dus klaar voor morgen) en met een half uurtje zijn we weer terug in het hotel. Wat echt een verschil is, vanuit de drukte van de stad naar de rust van de bergen.

Morgen gaan we eerst naar Stirling Castle en dan door naar Edinburgh. Edinburgh zijn we ook al eerder geweest, maar we gaan proberen de stad nog even snel te bekijken. Het hotel heeft een oplaadpaal als het goed is, dus daar kunnen we laden voor de volgende bestemming. Maar eerst op naar Edinburgh.

1. Richard van Middelkoop:
    6 september 2014