19. Dag 15 Schotland - Drymen

5 september 2014 - Drymen, Verenigd Koninkrijk

Vanmorgen rond 10 uur vertrokken bij het Hotel is Belfast richting de ferry. Slechts 15 minuten rijden, dus we zijn op tijd. Om 11.00 mogen we met de auto aan boord. De boot vertrekt precies op tijd, 11.30 uur, en komt precies op tijd aan, 13.45 uur. De overtocht verloopt zonder problemen. Het is een lekker rustige zee.

Aangekomen op de Schotse oever gaan we richting het noorden. Het zal een reis worden van ruim 2,5 uur. De eerste 60 miles (100 km) gaan over soort provinciale weggetjes die dwars door dorpjes heen leiden. In de buurt van Glasgow komen we op de M77 en kunnen we doorrijden, totdat we rond half 5 bij Glasgow aankomen. Het is spits dus we staan in de file, maar het rijdt. Aan de noordwestkant van Glasgow aangekomen moeten we eraf, want de laatste 15 miles gaan weer binnendoor.

Het is druk in de stad en met al die stoplichten schiet het ook niet op. Maar na een half uurtje zijn we uit Glasgow en komen we op de weg richting het hotel. Binnen een paar minuten zitten we van de drukke stad midden in de bergen en volkomen rust.

Het hotel ligt in het dorpje Drymen en is een oud hotelletje, maar het past bij de omgeving. Morgen gaan we een dagje Glasgow doen, dit is een half uurtje rijden van hier. We hebben al een parkeerplaats gevonden met oplaadpaal en ook een metro verbinding naar de stad, dus dit gaat het worden.