17. Dag 13 - County Donegal

3 september 2014 - Ardara, Ierland

Vandaag een dagje in County Donegal (bij ons noemen we dat een provincie), we zijn naar Slieve League geweest, hier zijn kliffen tot 600 meter hoog. het laatste stuk van 1,5 kilometer hebben we gelopen, maar is zeker de moeite waard. Schitterende natuur en overal schapen. Na de klim naar de top en het genieten van het uitzicht zijn we een stukje terug gereden en hebben onszelf, over de kleinere weggetjes, laten genieten van schitterende uitzichten over de Atlantische Oceaan.

Op een gegeven moment zagen we Folk Village op de borden staan, dit is een herbouwd gedeelte van diverse woningen uit de regio van de periode 1700 t/m 1950. Ook erg leuk om te zien hoe de mensen tot 1976 zonder stroom hebben kunnen leven. Hier in de regio werd en wordt nog steeds turf gewonnen en werden ook de huizen ermee gebouwd.

Daarna zijn we halverwege de middag langzaamaan richting Killybegs gereden, dit is het laadpunt die het dichtst bij het hotel is. Voor een volle lading moeten we 1,5 uur wachten, maar een rondje door het dorp lopen is altijd leuk.

Morgen gaan we de lange oversteek maken van het westen naar het oosten in Ierland, op naar Belfast. In Belfast zullen we een nachtje slapen en dan met de boot over naar Schotland.

1. André Donckers:
    4 september 2014
    Keep em comming. Laatste keer dat ik in Ierland was is 32jaar geleden. Leuke herinneringen aan. Bedankt voor je verslag!