16. Dag 12 - Sligo, Donegal en Ardara

2 september 2014 - Ardara, Ierland

Vanmorgen zijn we weer vertrokken vanuit Ballina. Op weg naar onze volgende bestemming, Ardara. Omdat we in Ardara niet kunnen opladen moeten we het op weg hiernaar toe doen. Onze eerste stop is Sligo. Hier staat bij het station een laadpaal. Helaas 3 fase 16A, maar omdat we niet weten hoe het verder gaat toch maar laden. Het gaat uiteindelijk 3 uur duren. Dus wij op pad de stad in. Altijd weer leuk.

Om 14 uur zie ik op mijn telefoon dat de auto is gestopt met laden, hij is een heel eind vol. Dus wij op naar de auto en we rijden door. Als we langs Donegal komen, check ik toch even de laadpaal in dit plaatsje. Op de App staat dat ie het niet doet, maar hij doet het wel en hoe. Het is 32A 3 fase, en dat gaat hard, dit is met 100 km/h opladen. Mooi om te weten, want morgen gaan we rond rijden, maar moeten ook weer laden voor de dag erna. Donegal is een lief klein stadje. We hebben even een kaartje opgehaald bij Toerist Information Centre. Hier hoorde we dat we waarschijnlijk de eerste auto zijn in twee jaar, die er opladen. Na een uurtje laden is de auto tot aan zijn nek toe gevuld. Nog een half uurtje naar het hotel, dus rijden maar weer om 17 uur.

Op een kwartiertje van het hotel is er ook nog een oplaadpaal, dus voor de zekerheid ook hier even naar toe gereden. Ook deze paal doet het en ook met 32A 3 fase. Wij zijn gesetteld voor morgen. Door naar het hotel. Om 18 uur aangekomen ingecheckt, verhaaltje schrijven en dan lekker eten.

Als je bovenstaande leest lijkt het wellicht of onze hele dag op gaat aan het zoeken van oplaadpalen en zo, maar dat is niet zo. Wel is het zo dat je in deze hoek van Ierland zeker wil zijn dat je kan laden, omdat er geen alternatieven zijn. Maar het leuke is dat je op deze manier in dorpjes en stadjes stopt die je anders voorbij zou rijden.

Omdat het laden natuurlijk wel even duurt ga je ook op ontdekkingsreis in zo'n stad.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Chantal:
    2 september 2014
    Zelf af en toe ook even ontladen heh?! :-)
    Veel plezier nog!!