13. Dag 9 - Galway en Kinvara

30 augustus 2014 - Kinvara, Ierland

Vanmorgen zijn we na het ontbijt in ons hotel in Dublin vertrokken naar Galway. Omdat er bij het hotel geen laadpaal aanwezig is, gaan we eerst laden bij ESB-punt bij Retail Centre in Galway. Hier staat een paal met 2x 22 kW laadvermogen. Het is ruim 200 km rijden en we hebben 340 km op de accu. Eerst maar eens een half uurtje dwars door Dublin gereden om op de snelweg M4 en daarna M6 te komen. Op de snelweg mag je hier ook 120, maar met 112 op de cruisecontrole haal je nog steeds veel mensen in (niemand heeft hier haast, heerlijk).

Rond half een komen we aan in Galway en gaan we op zoek naar de juiste parkeerplaats. Gelukkig met de app van Plugshare is de paal snel gevonden. Aangekomen zijn beide plekken vrij en kunnen we gaan laden. Omdat we morgen nog een stuk gaan rijden naar gave plekken, besluit ik om de auto helemaal vol te gaan laden tot zo'n 400 km. Dit gaat een uurtje of 3,5 duren.

Vlak na ons arriveert er ook nog een Nissan Leaf, de enige andere elektrische auto die we regelmatig tegenkomen in Ierland en Engeland. Na nog even met een passant te hebben gesproken over de Tesla (hij wist wat het voor auto was) gaan we lopend naar het centrum voor een wandeling door het centrum en een lunch.

Galway is een leuk stadje met leuke winkels en restaurantjes. Het is ook goed druk in de stad, maar ja het is droog en 18 graden, dus goed weer te noemen hier in Ierland. Rond 3 uur gaan we terug naar het Retail Centre waar onze auto staat. Het duurt nog een uurtje voor ie vol is. Dus we lopen hier nog een rondje door de winkels. Ook hier is het erg druk. Als het nog een half uurtje gaat duren gaan we even in de auto zitten, wat spullen opruimen, dingetjes alvast uitzoeken voor morgen enzovoorts.

Als de accu op 380 km staat besluiten we af te koppelen en te gaan rijden naar het hotel. Het is maar 35 kilometer verderop en het duurt een half uur voor je er bent. Kinvara is een klein dorpje, maar is het begin van natuurgebied de Burren en de Cliffs of Moher welke we morgen gaan bekijken. Zo nu eerst even een hapje eten.