12. Dag 8 - Dublin

29 augustus 2014 - Dublin, Ierland

Zo vandaag een dagje Dublin gedaan. Eerst even lekker ontbijten, want het regent een beetje. Na het ontbijt was het droog, dus met de trein naar het centrum. Daar aangekomen hebben we het Trinity College bezocht, hierna naar de Celtic Wiskeyshop, toch leuk al die Ierse whiskey's bij elkaar.

Vanaf hier met de hop-on-hop-off naar de Vikingwijk. Hier even rondgelopen, maar niet echt spannende dingen gezien. Daarna was het een klein stukje lopen naar Jameson Whiskey Distillery. Hier stond al een aardige rij toen we aan kwamen. Na een klein half uurtje wachten vernemen we dat we pas over twee uur aan de beurt zijn voor de rondleiding, dit is echt te lang. Besloten om deze keer over te slaan en eerst maar eens te gaan lunchen. Na een goede lunch nog eens door de straatjes gelopen van o.a. Temple Street. Door een wedstrijd van Engels voetbal waren er een hoop mensen op de been, wel grappig om te zien dat beide partijen gebroederlijk een drankje kunnen drinken.

Nog even een stukje met de hop-on-hop-off bus gereden omdat het even regende en toen lekker gegeten in het restaurant Millstone. Daarna via een drankje in de pub, door naar het hotel.

Morgen gaan we van de oost- naar de westkust. Een reis van zo'n 2,5 uur en 210 kilometer. Dan gaan we eerst opladen in Galway, dit zal zo'n 2 uur in beslag nemen, maar Galway is een leuk stadje om rond te lopen zeggen ze. Daarna naar het hotel wat dan nog zo'n 35 minuten rijden is.

1. Pa en ma:
    30 augustus 2014
    In een woord schitterend wat we tot nu toe hebben gezien.