11. Dag 7 - Holyhead en Dublin

28 augustus 2014 - Dublin, Ierland

Zo vandaag de grote dag. Vanmorgen vroeg uit bed om op tijd te ontbijten, want we moeten voor 10 uur bij de ferry naar Ierland zijn en bij het hotel vandaan is het toch 70 minuten rijden. Om 8.15 uur alles in de auto en op weg naar de ferry. Het verkeer zat mee en dus waren we er om 9.15 uur. Hier nog even de auto een beetje opgeruimd, want in Dublin gaan we eerst naar ESB (de laadpaal onderneming van Ierland). Om 10.30 uur vaart de ferry precies op tijd weg en na 2,5 uur varen zijn we om 12.50 uur aan de andere kant van de Ierse Zee in Dublin. Vanaf nu zijn het weer even kilometers en Euro's. Alsof je weer op het vasteland ben.

Zodra we netwerk hebben, bellen we met Marie van ESB om te melden dat we eraan komen. 2 Minuten voor we de straat in rijden nogmaals gebeld, en daar stonden ze met zijn tweetjes ons op te wachten. Na wat handen schudden en kennis te maken gezellig een klein uurtje staan praten, natuurlijk wilde ze de auto zien en fotograferen. Hierdoor kwamen er ook weer andere mensen uit het kantoor en op een gegeven moment ook gewoon voorbijgangers die stopte en foto's maakte. Hier zijn er toch weer meer mensen die weten wat Tesla is en vinden het wel gaaf er eentje in het echt te zien. Na een uurtje moest iedereen echt weer aan het werk en wij wilden Dublin wel gaan ontdekken, dus op naar het hotel. Dit hotel zelf zou geen oplaadpunt hebben, maar ik zou hem in de buurt parkeren bij een parkeergarage met oplaadpunt. Bij het inchecken toch gevraagd en ze blijken wel over een oplaadpunt te beschikken. Dus eerst maar even te voet naar beneden om hem te gaan zoeken. Op -1 inderdaad een oplaadpunt gevonden, dit is wederom 1 fase 16A, maar ik hoef niet in een parkeergarage te parkeren, maar gewoon bij het hotel. Auto geparkeerd en toen de laadkabel aansluiten, fout. Is de laadunit afgesloten!! Dit is echt balen, van alles geprobeerd zelfs met de helpdesk gebeld van ESB (die dit punt levert), de helpdesk ziet dat ie het wel gewoon doet en adviseert ons om even de technische dienst van het hotel te laten kijken. Dus weer op naar boven, Sil brengt de spullen alvast naar de kamer en ik wacht op de technische dienst. Binnen 2 minuten een jongen die de kast gewoon open maakt en constateert dat er nog een beveiliging op zat. Deze eraf gehaald en toen kon de stekker erin. Nog wel even bezig geweest om de lader te laten laden, maar ook dit lukt na een poging of 4. Ja, het blijft pionieren soms. De jongen de auto laten zien en hij foto's gemaakt voor vanavond in de pub.

Even opfrissen en op naar de stad zelf. Vlakbij ons hotel is een station van de lightrail en hiermee staan we in 10 minuten in de stad. We besluiten een rondje te gaan lopen. Het is heerlijk weer (alweer) en dus onwijs druk in de stad. Om half zes besluiten we toch een ticket hop-on-hop-off te kopen, die is ook morgen geldig en we weten uit ervaring dat wij na een rondje weten hoe de stad in elkaar zit en wat we willen zien. Wat uiteindelijk zijn we er maar 1,5 dag, dus een beetje efficiënt verkennen is niet verkeerd. Na terugkomst even snel wat eten en we gaan ook nog voor de nachttour, de stad verlicht is altijd mooi.

Morgen een leuke dag voor de boeg, de auto blijft staan daar hebben we niets aan in Dublin. We gaan lopen, met de trein en met hop-on-hop-off bus om de plekken te bezoeken die we willen zien.