14. Dag 10 - Kinvara en Cliffs of Moher

31 augustus 2014 - Kinvara, Ierland

Vandaag zijn we in het gebied rondom Kinvara gebleven. Vanmorgen waren we allebei vroeg wakker en hebben op tijd ontbeten. Om 9 uur zaten we in de auto en zijn op weg gegaan naar de Cliffs of Moher. Deze kliffen zijn bekend om hun steile opzet. Miljoenen jaren geleden zijn deze kliffen al ontstaan. De kliffen bestaan eigenlijk uit laagjes steen op elkaar. Bij deze kliffen is ook een informatiecentrum aanwezig welke ook erg interessant is om te zien hoe het is ontstaan. Rond 12 uur zijn we vertrokken naar Aillwee Cave, dit is een grottenstelsel die eigenlijk pas recent ontdekt is. De grotten liggen op de route van de Cliffs of Moher naar het hotel.

Verder hebben we vanmiddag even genoten van niets doen. Je merkt toch dat al dat reizen en dingen zien ook energie kosten. We wisten al dat het vanmiddag zou gaan regenen in dit gebied en hebben gewoon even lekker in het hotel zitten lezen en thee drinken.

Ondertussen is het weer droog geworden, dus zo even een stukje wandelen en dan op naar het avondeten. Morgen gaan we richting Ballina (regio Sligo) wat zo'n 140 km rijden is. Op de auto staat nog 250 km actieradius, dus het idee is om even bij te laden in Galway (voor een uurtje) en dan naar Ballina, hier is een oplaadpunt op zo'n kilometer van het hotel, hier hoeven we dan ook nog maar een uurtje te laden.