6. Dag 2 - Cambridge

23 augustus 2014 - Cambridge, Verenigd Koninkrijk

Vanmorgen om half 7 lokale tijd van de ferry af. Na een beetje twijfelen toch de alternatieve route genomen en door heel veel leuke en lieve plaatsjes gereden. Soms is de auto wel aan de grote kant voor sommige delen van de weg, maar ach het past.

Na een uurtje of 2,5 rijden zijn we al om 10 uur in Cambridge. Gelijk de auto bij het hotel geparkeerd en aangesloten aan de oplader. Verwachte duur zo'n 8 uur om weer helemaal vol te zijn. Want morgen naar Banburry.

We konden nog niet inchecken bij het hotel, want de kamer was nog niet klaar, dus wij zijn heerlijk de stad in gegaan. Ondanks alle weersvooruitzichten is het een heerlijke dag geweest. Heeeel veeeel zon en een lekker temperatuurtje. Bijna on-Engels.

Natuurlijk zijn we met de hop-on-hop-of bus een rondje wezen doen, heb je op een eenvoudige manier in ieder geval de hele stad gezien. Onwijs veel universiteitsgebouwen hier in Cambridge. Ze hebben 100 plekken waar les gegeven wordt, echt bizar en het ene gebouw nog gaver als het andere gebouw.

Eind van de middag bij een Italiaan aangeland om een lekker hapje te eten en dat is gelukt. Nu nog even relaxen, beetje op tijd naar bed, want het slapen op de boot was niet helemaal lekker. Morgen gaan we naar Banburry, hier blijven we twee dagen en zullen vooral oude dorpjes zien en mooie natuur volgens het boekje. We gaan het zien.