3. Het echte voorbereiden kan beginnen

2 april 2014

Vandaag hebben we de bevestiging ontvangen van Buro ScanBrit de specialist voor vakanties naar Groot-Brittannie en Scandinavie. Gelijk begonnen met het mailen van alle hotels waar we gaan slapen en waar we kunnen laden.

Het begint allemaal op vrijdagavond rond 19 uur. We zullen dan richting Hoek van Holland gaan rijden, zodat we om 22.30 uur de haven uitvaren. Lekker slapen en dan 's morgens richting Cambridge. Ons eerste hotel is Gonville Hotel, slechts een kleine 125 km vanaf de ferry, dus goed te doen. Hier blijven we een nacht. Laden kan bij het hotel en is ook nog gratis. Met een uurtje of 6-8 zal ie weer vol zijn, dus alle tijd om te laden.

Van Cambridge gaat de trip naar Banburry, dit is 145 km dus ook wederom goed te doen. Bij het Banbury House Hotel wederom een laadpaal, heb zowel het hotel als de provider (Zero Carbon World) gemaild met de vraag hoe het laden in zijn werk gaat.

In Banbury blijven we twee dagen, dus alle tijd om te laden.

Op dinsdag moeten we naar Porthmadog (dit ligt helemaal in het westen van Wales) en dat red je niet in een keer, dus gaan we bij Priority Rooms (conferentiecentrum) in Oxfordshire even bijladen op 3 fase 32 Amp, ik verwacht na een uurtje of 3 vol te zijn om de trip naar het westen te kunnen maken.

Eind van die dag zullen we aankomen bij Royal Sportsman Hotel, ook hier gratis laden. Wel even nagevraagd hoe de paal geactiveerd kan worden. Hier blijven we weer twee dagen, maar in die mooie natuur geen straf.

Na deze twee dagen is het een uurtje rijden naar de ferry die ons naar Ierland zal brengen.

In Ierland zullen we beginnen in Dublin, om na twee dagen door te gaan naar Galway aan de westkust, daarna omhoog richting Ballina/Mayo, daarna twee dagen in de regio Ardara om te eindigen in Belfast.

Na een nachtje slapen in Belfast gaan we weer over met een ferry naar Schotland. We rijden naar Glasgow, hier moeten we even een paar uur laden, daarna door naar Drymen. Hier blijven we twee nachten slapen. Dan door naar Edinburgh ook hier blijven we twee nachten. Dan gaan we naar Wark via de route langs de kust. In Wark blijven we een nachtje slapen. En dan is het nog een kleine 100 km naar de pont die ons 's nachts naar IJmuiden zal brengen.

En om dit allemaal te halen benader ik ieder hotel waar we slapen die een laadpaal heeft, en anders laden we in een stad op of bij een conferentiecentrum.

Update: vandaag de laatste oplaadpas binnen gekregen. Dus ik kan nu overal publiek laden in Engeland en Ierland. We zijn er klaar voor. Nog even met Tesla bellen om te zien hoe de support is in Engeland en Ierland als er iets is.

Update: na een bezoek onlangs aan Tesla in Tilburg gelijk even gecheckt hoe een en ander geregeld is in Engeland en Ierland, maar ook hier gewoon de nooddienst bellen, zij slepen je dan naar een Tesla punt, welke nu als paddestoelen uit de grond schieten.

1. Jeffrey:
    Hoi Raymond,

Als Model S eigenaar (en liefhebber van Engeland, Ierland, Schotland) ben ik erg benieuwd naar je ervaringen. Ik ga over twee weken naar het Lake District voor een weekje, maar ik durf het avontuur met de Model S nog niet aan. Mij benieuwen hoe het jou gaat bevallen, ik blijf dus graag op de hoogte van je ervaringen.

Groet,
    Jeffrey (jm71 op het forum)
  2. Raymond:
    14 april 2014
    Jeffrey meld je aan and I will keep you posted
  3. René de Vries:
    14 april 2014
    Raymond, een week nadat jij trug bent maar ik een trip door Schotland. Ik heb ook daar al met veel hotels contact gehad. Ben dus erg benieuwd naar je ervaringen!

René (redevries)
  4. Wim S.:
    15 april 2014
    Spannend! Goed dat jullie nogal wat tijd hebben.
    Veel plezier.
  5. Ab van Leiden:
    18 april 2014
    Hallo Raymond, ben erg nieuwsgierig hoe het je/jullie vergaat tijdens deze trip daar we ook al overwogen hebben een tour te maken door de UK. Voorlopig alleen de hotels nagetrokken verder nog niets.
    Vast bedankt voor het delen van de ervaringen. Succes en veel plezier
    Ab (Silence)