25. Dag 21 - Dordrecht

11 september 2014 - Ijmuiden, Nederland

Na een aardig poosje varen zien we vanmorgen rond 9 uur de Hoogovens van Ijmuiden in de nevel opdoemen, bijna thuis. Overigens stonden we op de ferry op dek 4 in een onwijs smal zijpad. Zelfs de jongen die ons begeleide zei: "Deze auto is wel heel groot.", maar ja eenmaal boven dacht ik we zien het morgen wel. Nou eraf is vele malen makkelijker. Maar mocht je door de bemanning een smal paadje naar boven worden opgestuurd, probeer dan of je niet ergens anders mag staan, want het houdt echt niet over.

Na uiteindelijk van boord af te zijn, zijn we naar huis gereden en hier arriveerde we om 11.30 uur. Alles uitpakken, de post sorteren, mailtjes behandelen en wassen maar.

Samenvattend:

Het laden in Engeland en Ierland is al best goed geregeld. Wel heel vaak 1 fase 32A (vooral in Engeland), dus je moet dan wel blijven slapen bij het oplaadpunt. In Ierland zijn er veel 3 fase 32A palen, dit maakt het reizen makkelijk. Zeker als je tesla.plugshare.com heb draaien, zodat je de palen op je scherm ziet. Nadeel is wel dat er regelmatig geen of heel weinig 3G is, dus navigatie doet het niet altijd. Maar als je de volgende bestemming invoer als je wel 3G heb, dan onthoud de navigatie de route. Wij hebben ons nooit echt ongemakkelijk gevoelt met alleen stroom en geen brandstof, juist door de goede voorbereiding die we thuis hebben gedaan.

Rest mij nog even de getallen te geven:

2948,6 km gereden - 593,3 kWh verbruikt - dus gemiddeld 201 Wh/km

Het verbruik in totaal zolang ik de auto heb is 230 Wh/km, dus in UK en Ierland rij je echt zuiniger, dit komt door de lage snelheid. Want we hebben we aardige heuvels gehad, dus daar ligt het niet aan.

Wij willen iedereen bedanken voor hun reacties en het volgen van ons blog. Volgens jaar staan er een aantal superchargertrips op de rol. Dus gewoon van supercharger naar supercharger Europa door.

Waarom, omdat het kan!!

1. Julija:
    11 september 2014
    Welkom thuis en tot maandag! :-)
  2. Chantal:
    11 september 2014
    Thuis is ook wel weer fijn toch?
    Bedankt voor alle leuke verhalen en tot snel!!
  3. Pa en ma:
    11 september 2014
    Welkom thuis en tot morgen.